Програма гуртка "Дизайн одягу"





НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «ДИЗАЙН ОДЯГУ»

Початковий та основний рівні

«Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково- методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України», протокол №3 від 29.12.2015

Автор:

О. М. Меркулова, керівник гуртка Центру творчості дітей та юнацтва

«Шевченківець» м. Києва

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

У змісті позашкільної освіти особливе місце займає дизайн одягу як складова художньо-естетичного напряму, що забезпечує оволодіння знаннями і практичними навичками у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва, розвиток творчих здібностей та обдарувань учнів позашкільних навчальних закладів. При цьому важливість навчання дизайну одягу обумовлюється середовищем, в якому дитина розвиває свій творчий потенціал, пробуджує творчі сили. Особливою цінністю є самостійне створення вихованцями свого предметного середовища, де краса і доцільність, традиції і нововведення узгоджуються, утворюючи комфортну основу для формування творчої особистості.

Навчання учнів дизайну одягу в усі часи було і залишається суспільно важливим і складним процесом, пов’язаним з підготовкою підростаючого покоління до життя і праці. У сучасних умовах прискорення темпів теперішнього життя, переходу суспільства до нового соціально-економічного рівня, дане питання стає ще більш актуальним.

Створення навчальної програми обумовлено поширенням інтересу до дизайну з боку дітей та учнівської молоді та необхідністю надання якісних освітніх послуг щодо суспільно важливих і необхідних основ професійної діяльності у цій сфері. Програмою передбачено участь батьків у навчальному процесі, а саме підготовка основи виробів для подальшого оздоблення вихованцями.

Навчальна програма реалізується у гуртках художньо-естетичного напряму позашкільних навчальних закладів та орієнтована на вихованців молодшого та середнього шкільного віку.

Метою навчальної програми є створення умов для творчої самореалізації дітей, розвитку творчого мислення, образних форм пізнання світу, ознайомлення із сутністю професії дизайнера одягу.

Реалізація змісту цієї програми має забезпечувати вирішення наступних завдань:

-       сформувати знання про особливості та вимоги до професії дизайнера та стійкий інтерес до неї;

-       навчити елементарним вмінням та навичкам з конструювання, моделювання, підбору матеріалів для виготовлення виробу;


-       сформувати    навички     проектно-технологічної    діяльності    та     вміння презентувати власні розробки;

-       створити   оптимальні   умови    для    розвитку   творчості,   самостійності, відповідальності, ініціативності, кмітливості, економності;

-       виховати культуру праці.

Програму побудовано за концентричним принципом.

Навчальна програма розрахована на 3 роки навчання дітей віком від 6 до 14 років на початковому та основному освітніх рівнях:

початковий рівень, розрахований на 1 рік навчання, 144 год. на рік (4 год./тиждень);

основний рівень, розрахований на 2 роки навчання: перший – 144 год. на рік (4 год./тиждень); другий – 216 год. на рік (6 год./тиждень);

Особливістю програми є спільна участь усіх учасників навчально- виховного процесу (батьки, вихованці, педагоги) в підготовці до конкурсів, виставок та реалізації творчих навчальних проектів. Діти створюють свої моделі на папері, батьки втілюють їх задуми в життя, оздобленням моделі займаються діти, педагог контролює та корегує весь процес створення художнього образу.

Особливий акцент у програмі зроблено на естетичне пізнання сутності форми, кольору, лінії у костюмі, аналіз особливостей сценічного костюму. Використання ігрових форм та образність викладання дозволяє легко засвоювати навчальний матеріал.

Навчальний матеріал програми диференційовано за видами діяльності, які поступово ускладнюються залежно від просторово-предметних характеристик виготовлення виробів. Види практичної діяльності диференціюються упродовж навчального року та ускладнюються через добір об’єктів праці, з урахуванням вікових особливостей вихованців гуртка. Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надається значна перевага.

Окремі елементи загальних тем навчальної програми: організація робочого місця, безпека життя, користування інструментами та матеріалами, самообслуговування тощо є наскрізними.

Повторення раніше вивченого матеріалу дає можливість гуртківцям глибше засвоїти програму, стимулювати розвиток пам’яті, а дітям, які щойно прийшли, швидше адаптуватися до роботи в гуртку.

Для отримання належного результату та досягнення поставленої мети педагогу доцільно застосовувати різноманітні форми та методи, які можна варіювати, залежно від рівня навчання: бесіда, розповідь-пояснення, дискусія, інструктаж; пробні вправи, тренувальні вправи, індивідуальні та творчі завдання; виконання за зразком під керівництвом педагога; демонстрація наочного навчання; порівняльний аналіз, моделювання кінцевого очікуваного результату, колективної творчої діяльності, пізнавальні конкурси, ігри тощо.

Перевірка та оцінювання знань, умінь та навичок здійснюється під час поточного контролю, який проводиться керівником гуртка на всіх видах занять через усне опитування, бесіду, обговорення, презентацію, захист творчої роботи, участь у конкурсах, виставках тощо.


Початковий рівень, один рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Розділ, тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

Вступ

2

-

2

Розділ 1. Історія мистецтва костюму

8

18

26

1.1. Костюм як суб’єкт мистецтва

4

8

12

1.2. Костюм як об’єкт творчості

4

10

14

Розділ 2. Композиція костюму

6

14

20

2.1 Структурні особливості костюму

4

6

10

2.2. Кольори у композиції костюму

2

8

10

Розділ 3. Моделювання костюму

8

24

32

3.1. Ескіз і моделювання

4

12

16

3.2. Дизайн і моделювання

4

12

16

Розділ 4. Виготовлення та оздоблення

костюмів

4

16

20

4.1. Виготовлення карнавального костюму

всією родиною

2

10

12

4.2. Колективне оздоблення костюму

2

6

8

Розділ   5.   Етичні   i   естетичні   аспекти

демонстрацiї     модних     ансамблів     та сценічного костюму

12

30

42

5.1. Естетичний смак і культура костюму

6

12

18

5.2.Техніка виразного руху

4

12

16

5.3.Грим макіяж та сценічний образ

2

6

8

Підсумок

-

2

2

Разом

40

104

144

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ (2 год.)

Теоретична частина Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила поведінки в колективі. Організаційні питання. Робоче місце. Правила безпеки на заняттях. Безпечна дорога до місця проведення занять. Знайомство з тенденціями дизайнерської моди.

 

Розділ 1. Історія мистецтва костюму (26 год.)

1.1.  Костюм як суб’єкт мистецтва (12 год.)

Теоретична частина. Витоки та визначні митці художніх стилів готика, бароко, маньєризм, рококо. Вплив антропогенного i естетичного середовища  на формування особливостей європейського історичного одягу. Особливості українського бароко.

Практична частина. Перегляд фото і відео матеріалів з використанням костюмів у стилях: готика, бароко, рококо. Розфарбовування малюнків за


темою «Середньовічна архітектура». Замальовки основних форм історичного європейського костюму.

1.2.  Костюм як об'єкт творчості (14 год.)

Теоретична частина.           Елементи історії моди. Історичний костюм і одяг казкових  персонажів  у   лiтературi,  театрі,  кіно.   Особливості  і   елементи народного костюму. Взаємозв’язок характерних елементiв народних костюмiв  з    iсторичними   особливостями  народних  традицiй.  Творча  трансформація історичних костюмів: бароко, готика, рококо при створенні сучасного костюму. Практична частина. Проектування костюму для казкових  персонажiв  у стилях готика, бароко, маньєризм, рококо. Включення елементiв народного костюму у сучасне вбрання. Розробка ескізу сучасного костюму на базі стилів:

бароко, готика, рококо.

Розділ 2. Композиція костюму (20 год.)

2.1.  Структурні особливості костюму (10 год.)

Теоретична частина. Структурні елементи костюмних ансамблiв готичної i барочної стилiзацiї. Особливості композицiї iсторичного одягу.

Практична частина. Перегляд та аналіз фото та відео матеріалів костюмних ансамблiв готичної i барочної стилiзацii. Замальовка структурних елементів одягу в стилі готики та бароко.

2.2.  Кольори у композиції костюму (10 год.)

Теоретична частина. Кольори у композицiї. Уявлення про кольорове коло.

Кольорова гармонiя у композицiї костюма.

Практична частина. Малювання кольорового кола. Вправи на кольорові асоціації. Пошук вдалих співвідношень кольорів у проектуванні художнього образу.

Розділ 3. Моделювання костюму (32 год.)

3.1.  Ескіз і моделювання (16 год.)

Теоретична частина. Поняття моделювання, види моделювання. Порядок роботи над ескізом при моделюванні простих форм.

Практична частина. Моделювання простих форм комірів. Моделювання коміру              у   стилі   маньєризму.  Спрощене   моделювання   спідниці   «сонце»,

«напівсонце» для ляльки. Моделювання спідниці у стилі бароко.

3.2.  Дизайн і моделювання (16 год.)

Теоретична частина. Поняття дизайну, види дизайнерських розробок.

Моделювання одягу казкових і мультиплікаційних героїв.

Практична частина. Перегляд зразків одягу казкових і мультиплікаційних героїв. Спроби моделювання одягу за зразками. Моделювання головних уборів у готичному стилі.

Розділ 4. Виготовлення та оздоблення костюмів (20 год.)

4.1.  Виготовлення карнавального костюму всією родиною (12 год.)

Теоретична частина. Особливості карнавального костюму. Образ і костюм. Технологія використання клею, фарби. Види матеріалів для карнавального костюму. Техніки оформлення: аплікації, розпис, папьє-маше.


Практична частина. Проектування карнавального костюму. Виготовлення та оздоблення костюму з використанням технік декоративного розпису та паперопластики.

4.2.  Колективне оздоблення костюму (8 год.)

Теоретична частина. Стандартні та нестандартні матеріали для оздоблення костюму. Прийоми та способи роботи з природним матеріалом.

Практична частина. Оздоблення костюму «Осінь» природними матеріалами.

Розділ 5. Етичні i естетичні аспекти демонстрації модних ансамблів та сценічного костюму (42 год.)

5.1.  Естетичний смак і культура костюму (18 год.)

Теоретична      частина.      Формування      естетичного       жіночого ідеалу   у                    Європі    середньовіччя.    Мода    і    соціальне   середовище. Форми та засоби демонстрації сценічних костюмів, модних ансамблів, колекцій одягу (театри моди, танцювально - костюмовані перформанси, подіум, театр однієї сукні).

Практична частина. Комбінування елементів одягу для створення художнього образу. Танцювально - костюмовані перформанси, етюди: «До нас приїхала на бал...», «Квітка та метелики», «Матусина шафа». Створення ансамблю для святкового вбрання «Театр одної сукні».

5.2.  Техніка виразного руху (16 год.)

Теоретична частина. Уявлення про вербальну і невербальну комунікації.

Знайомство з поняттями «Поза», «Жест», «Рух», «Вільний танець», «Дефіле».

Практична частина. Виконання вправ на формування тілесної конгруентності, осанки та постанови корпусу. Вивчення найпростіших елементів дефіле на подіумі. Елементи вільного танцю. Виконання вправ на координацію руху.

5.3.  Грим, макіяж та сценічний образ (8 год.)

Теоретична частина. Знайомство з гримувальними і косметичними засобами.

Практична частина. Розробка ескізу гриму для обраного художньо- сценічного образу на папері та живій моделі.

Підсумок (2 год.)

Презентація костюму, виготовленого всією родиною. Фотосесія в улюбленому костюмі.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці (учні, слухачі) мають знати:

-       особливості    історичного    костюму     («бароко»,    «рококо»,    «готика»,

«ман’єризм») та його структурні елементи;

-       особливості народного костюму, та його характерні елементи;

-       особливості композиції історичного костюму, технології його створення та варіанти оздоблення;


-       кольорове коло та властивості кольорів, основи кольорової гармонії у костюмі;

-       поняття «дизайн» та «моделювання»;

-       особливості виготовлення карнавального костюму;

-       прийоми та способи роботи з природним матеріалом;

-       форми та засоби демонстрації сценічних костюмів;

-       про вербальну і невербальну комунікації.

Вихованці (учні, слухачі) мають вміти:

-       розробляти ескізи сучасних костюмів на базі стилів: бароко, готика, рококо;

-       знаходити вдалі співвідношення кольорів у проектуванні художнього образу

-       моделювати прості оригінальні форми;

-       виконувати варіанти оздоблення елементів одягу на своєму рівні;

-       створювати одяг для казкових персонажів;

-       оздоблювати костюми природними матеріалами;

-       виконувати найпростіші елементи дефіле на подіумі.

Вихованці (учні, слухачі) мають набути досвід:

-       колективного виготовлення виробу;

-       моделювання та оздоблення елементів карнавального і історичного костюмів на своєму рівні;

-       використання нестандартних матеріалів для створення одягу;

-       включення елементів народного костюму у сучасні вироби.

 

Основний рівень, перший рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Розділ, тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

Вступ

2

-

2

Розділ 1. Історія мистецтва костюму

8

22

30

1.3. Костюм як суб’єкт мистецтва

4

12

16

1.4. Костюм як об’єкт творчості

4

10

14

Розділ 2. Композиція костюму

8

14

22

2.1 Структурні особливості костюму

6

6

12

2.2. Кольори у композиції костюму

2

8

10

Розділ 3. Моделювання костюму

10

20

30

3.3. Ескіз і моделювання

6

12

18

3.4. Дизайн і моделювання

4

8

12

Розділ 4. Виготовлення та оздоблення костюмів

6

16

22

4.3. Виготовлення карнавального костюму

всією родиною

4

10

14

4.4. Колективне оздоблення костюму

2

6

8

Розділ   5.   Етичні   i   естетичні   аспекти демонстрацiї     модних     ансамблів     та

8

28

36


сценічного костюму

 

 

 

5.2. Естетичний смак і культура костюму

4

8

12

5.2.Техніка виразного руху

4

12

16

5.3.Грим, макіяж та сценічний образ

2

6

8

Підсумок

-

2

2

Разом

42

102

144

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ (2 год.)

Теоретична частина. Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила поведінки в колективі. Організаційні питання. Правила безпеки на заняттях. Знайомство з кращими дизайнерами світу (Крістіан Діор, Ів Сен Лоран, Джон Гальяно).

Розділ 1. Історія мистецтва костюму (30 год.)

1.1. Костюм як суб’єкт мистецтва ( 16 год.)

Теоретична частина. Знайомство зі стилями у мистецтві: ренесанс, класицизм, ампір, романтизм. Вплив антропогенного і естетичного середовища на формування особливостей одягу європейців періoду ренесансу та нового часу. Класифiкацiя мистецтв i місце дизайну одягу у цій класифікації.

Практична частина. Перегляд фото і відео матеріалів з використанням костюмів у стилях: ренесанс, класицизм, ампір, романтизм. Замальовки характерних елементів інтер’єру та екстер’єру. Ескізування основних форм європейського одягу в епоху ренесансу та класицизму. Розробка ескізу сучасного костюму на базі стилів: ренесанс, класицизм, ампір, романтизм.

1.2 Костюм як об’єкт творчості (14 год.)

Теоретична частина. Теоретична частина. Суб’єктивне сприйняття костюму у мистецтві (живопис, театр, кіно). Краса i мода побутового костюму. Особливості   українського   народного   костюму    за    географічними   зонами. Сучасна творча трансформація історичних костюмів: ренесанс, класицизм, ампір, романтизм.

Практична частина. Виготовлення костюму у стилі ренесансу (драпірування). Створення сучасного образу з використанням елементів українського вбрання різних географічних зон.

Розділ 2. Композиція костюму (22 год.)

2.1. Структурні особливості костюму (12 год.)

Теоретична частина. Структурні елементи костюмних ансамблів: ренесансу, класицизму, романтизму. Властивості тканин (фактура, текстура). Композиції історичних костюмів.

Практична частина. Аналіз структурних елементів костюмних ансамблів.

Колективне виготовлення виробу з драпіруванням на манекені.

2.2 Кольори у композиції костюма (10 год.)

Теоретична частина. Властивості кольорів. Кольорова гармонія.


Практична частина. Створення ескізів літньої колекції в теплих тонах. Створення колекції моделей одягу за мотивами ампіру в холодних тонах (малюнок, колаж).

Розділ 3. Моделювання костюму (30 год.)

3.1.  Ескіз і моделювання (18 год.)

Теоретична частина. Ескiзування. Мова ескізу. Моделювання форм середньої складності. Знайомство з базовим лекалом. Знайомство з методом муляжування.

Практична частина. Моделювання важкого шлейфу с поясом.

Моделювання спідниці «Сонце» зі шлейфом. Виконання муляжування сукні.

3.2.  Дизайн і моделювання (12 год.)

Теоретична частина. Особливості моделювання сценічних костюмів.

Елементи сценічного костюму.

Практична частина. Моделювання сценічного костюму. Виготовлення лекал для традиційних та нестандартних елементів сценічного костюму.

Розділ 4. Виготовлення та оздоблення костюмів (22 год.)

4.1.  Виготовлення сценічного костюму всією родиною. (14 год.)

Теоретична  частина.  Тканини  і  матеріали  для  сценічного костюму.

Костюм і сценічний образ. Варіанти оздоблення сценічного костюму.

Практична частина. Виготовлення елементів костюму та об’єднання їх в єдину конструкцію. Оздоблення сценічного костюму традиційними та сучасними елементами декору.

4.2.  Колективне оздоблення костюму (8 год.)

Теоретична частина. Флороморфні мотиви в оформленні костюмів.

Технологія виготовлення квітів із тканин.

Практична частина. Оздоблення костюму «Літо» фроломорфними елементами.

Розділ 5. Етичні i естетичні аспекти демонстрації модних ансамблів та сценічного костюму (36 год.)

5.1.  Естетичний смак і культура костюму (12 год.).

Теоретична частина. Формування естетичного ідеалу людини в епоху ренесансу, класицизму, романтизму. Завершеність художнього образу. Спiвпадання смислової композиції костюмного ансамблю i способів його демонстрації.

Практична частина. Комбінування елементів одягу, створення ансамблю для спорту та відпочинку. Прийоми демонстрації вільного обходження з елементами костюмного ансамблю. Танцювально - костюмовані перформанси:

«Види спорту». «Відпочинок на морі», «Відпочинок у горах».

5.2.  Техніка виразного руху (16 год.)

Теоретична частина. Розширення уявлення про виконавчі мистецтва, орієнтовані на виразний рух людини: класичний балет, модерн-балет, традиційний та сучасний танець, пластика. Знайомство с творчістю всесвітньо


відомих виконавиць: Айседора Дункан, Анна Павлова, Галина Уланова, Майя Плісецька, Марго Фонтейн.

Практична частина. Виконання вправ на формування тілесної конгруентності, осанки та постанови корпусу. Характерне дефіле. Вільний танець. Виконання системи вправ з техніки розвитку пластики руху («Хвилі»,

«Метелик», «Лотос»). Виконання вправ на координацію руху.

5.3.  Грим, макіяж та сценічний образ (8 год.)

Теоретична частина. Основні принципи виконання натурального макіяжу

«Без макіяжу».

Практична частина. Виконання макіяжу «Без макіяжу». Розробка ескізу гриму для фантазійного образу на папері та живій моделі.

Підсумок (2 год.)

Презентація конкурсного виробу «Панночка». Фотосесія у виготовленому костюмі.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці (учні, слухачі) мають знати:

-       особливості   історичного   костюму   у   стилях   «ренесанс»,   «класицизм»,

«ампір», «романтизм»;

-       особливості українського народного костюму за географічними зонами;

-       класифікацію   жанрів   та   видів   мистецтв;   місце   дизайну   одягу  у   цій класифікації;

-       властивості кольорів, кольорову гармонію у костюмі на своєму рівні;

-       особливості моделювання сценічних костюмів;

-       поняття «базове лекало».

Вихованці (учні, слухачі) мають вміти:

-       моделювати оригінальні форми середньої складності;

-       виконувати варіанти оздоблення елементів одягу на своєму рівні;

-       працювати з різними драпірувальними матеріалами;

-       виконувати дефіле на подіумі;

-       прийоми  демонстрації  вільного  обходження  з   елементами   костюмного ансамблю.

Вихованці (учні, слухачі) мають набути досвід:

-       колективного виготовлення тематичного костюму середньої складності;

-       моделювання та оздоблення елементів сценічного і історичного костюмів;

-       виконання танцювально-костюмованого перфомансу на сцені.


Основний рівень, другий рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

 

Розділ, тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

Вступ

3

-

3

Розділ 1. Історія мистецтва костюму

17

37

54

1.1.Костюм як суб’єкт мистецтва

6

12

18

1.2.Костюм як об’єкт творчості

6

12

18

1.3.Костюми народів світу – витоки

творчості художника конструктора

5

13

18

Розділ 2. Композиція костюму

9

21

30

2.1 Структурні особливості костюму

6

12

18

2.2. Кольори у композиції костюму

3

9

12

Розділ 3. Моделювання костюму

14

31

45

3.1.Ескіз і моделювання

5

13

18

3.2.Дизайн і моделювання

5

13

18

3.3.Мода в костюмі

4

5

9

Розділ 4. Виготовлення та оздоблення костюмів

6

27

33

4.5. Виготовлення карнавального костюму

всією родиною

4

17

21

4.6. Колективне оздоблення костюму

2

10

12

Розділ 5. Етичні i естетичні аспекти демонстрацiї модних ансамблів та сценічного костюму

11

37

48

3.4. Естетичний смак і культура костюму

5

16

21

5.2.Техніка виразного руху

3

15

18

5.3.Грим, макіяж та сценічний образ

3

6

9

Підсумок

-

3

3

Разом

60

156

216

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ (3год.)

Теоретична частина. Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила поведінки в колективі. Організаційні питання. Правила безпеки на заняттях. Знайомство з творчістю кращих дизайнерів одягу України (Михайло Воронін, Лілія Пустовіт).

Розділ 1. Історія мистецтва костюму (54 год.)

1.1.  Костюм як суб’єкт мистецтва (18 год.)

Теоретична частина. Костюм вiд середньовіччя до модерну. Поняття про модернізм та авангардизм. Знайомство з ескізами костюмів, виконаними Пабло Пікассо, Сальвадором Далі, Леоном Бакстом.


Практична частина. Перегляд фото і відео матеріалів за темою «Історія костюму». Ескізування основних форм європейського одягу ХІХ - початку ХХ століття. Замальовки мотивів колекцій видатних кутюр’є. Розробка ескізу сучасного костюму на базі стилів: кубізм, сюрреалізм.

1.2.  Костюм як об’єкт творчості. (18 год.)

Теоретична частина. Елементи iсторiї моди, відомі дизайнери, будинки моди. Антологія моди 30 - 90х років ХХ сторіччя. Сучасні дизайнери: Донатела Версаче, Карл Лагерфельд, Джон Гальяно. Творча трансформація історичних костюмів: арт-нуво. 6

Практична частина. Виготовлення традиційної бальної сукні. Розробка ескізу сучасного костюму на базі стилю: арт-нуво.

1.3.          Костюми народів світу – витоки творчості художника конструктора (18 год.)

Теоретична частина. Особливості побудови костюмів давнього світу та феодального сходу (Єгипет, Скіфія, Китай, Індія, Японія, Греція). Естетика та різноманітність форм костюмів елементарної конструкції. Історія народних традицій в практиці створення костюму.

Практична частина. Аналіз побудови костюмів давнього світу та феодального сходу. Розробка ескізу сучасного костюму по мотивам народного одягу. Розробка ескізу оздоблення костюму у техніках сучасного декору.

Розділ 2. Композиція костюму (30 год.)

2.1. Структурні особливості костюму (18 год.)

Теоретична   частина.    Структурні   елементи    костюмних    ансамблів античності, модерну. Стиль та дизайн. Пропорції костюму.

Практична частина. Створення композиції костюму с геометричними елементами. Колективне виготовлення виробу з геометричними мотивами.

2.2 Кольори у композиції костюма (12 год.)

Теоретична частина. Оптичні ілюзії в костюмі. Мова кольору одягу.

Практична частина. Створення колекції моделей одягу за мотивами модерну контрастними кольорами (малюнок, колаж).

Розділ 3. Моделювання костюму (45 год.)

3.1.  Ескіз і моделювання (18 год.)

Теоретична частина. Способи моделювання. Базове лекало. Вивчення методів побудови базового лекала і моделювання на основі базового лекала.

Практична частина. Виготовлення базового лекала. Розробка базового лекала. Моделювання сукні «Принцеса».

3.2.  Дизайн і моделювання (18 год.)

Теоретична частина. Моделювання та створення композиції костюму з урахуванням індивідуальності. Стиль одягу та імідж людини. Знайомство зі словником моди Крістіана Діора.

Практична частина. Ескізування костюму в стилі «Нью-Лук». Аналіз елементів. Моделювання. Аксесуари.

3.3.  Мода в костюмі (9 год.)


Теоретична частина. Сучасний костюм та стильові рішення. Формування моди в костюмі. Модний силует.

Практична   частина.   Замальовки  модних   силуетів.   Аналіз   модних силуетів.

Розділ 4. Виготовлення та оздоблення костюмів (33 год.)

4.1.  Виготовлення авангардного костюму всією родиною (21 год.)

Теоретична   частина.   Пошук   нового   формоутворення.  Нестандартні матеріали в авангардному костюмі.

Практична частина. Проектування авангардного костюму. Виготовлення елементів авангардного костюму. Збірка та оздоблення авангардного костюму.

4.2.  Колективне оздоблення костюму (12 год.)

Теоретична частина. Матові та глянцеві матеріали. Геометричні елементи в оздобленні. Комбіноване оздоблення.

Практична частина. Оздоблення костюму «Зима» паєтками та глітерром.

Розділ 5. Етичні i естетичні аспекти демонстрації модних ансамблів та сценічного костюму (48 год.)

5.1.  Естетичний смак і культура костюму (21 год.)

Теоретична частина.

Естетичні   ідеали   людини   у  мистецтві  різних  культурних     епох від античності до сьогодення. Мода і соціальні відносини.

Практична частина. Етюди пов’язані з космогенними уявленнями наших предків. Етюд - перформанс «Українські вечорниці».

Комбінування елементів одягу, створення ансамблю у діловому стилі.

5.2.  Техніка виразного руху (18 год.)

Теоретична частина. Значення тілесної культури у формуванні гармонічної цілісності людини. Аналіз і манера руху різних народів і історичних епох. Пластико-драматичні прийоми.

Практична частина. Виконання вправ з програми тілесного розвитку. Вивчення манери руху у різних народів та елементів народного танцю. Виконання вільного танцю індивідуально і колективно. Характерне дефіле (складний художній образ). Виконання системи вправ з техніки пантоміми.

5.3.  Грим, макіяж та сценічний образ (9 год.)

Теоретична частина. Корекція овалу обличчя. Поняття ідеального овалу.

Макіяж - складова образу. Макіяж від відомих вiзажистiв, будинків моди.

Практична частина. Виконання макіяжу, корегуючого овал обличчя. Замальовка способів корекції овалу. Розробка авангардного макіяжу для колекції «5 елемент».

Підсумок (3 год.)

Практична частина. Презентація конкурсного виробу «Ніч яка місячна».

Фотосесія в улюбленому виготовленому костюмі.


ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці (учні, слухачі) мають знати:

-       особливості історичного костюму у стилях: «модернізм» та «авангардизм»;

-       елементи історії моди, відомих дизайнерів, будинків моди,

-       порядок створення композиції костюму, зв’язок традиційного і сучасного;

-       технологію   створення,   варіанти   оздоблення  та   стилізації   костюмів   з національним колоритом;

-       мову кольору в одязі.

-         методи побудови базового лекала:

-       нестандартні матеріали в авангардному костюмі;

-       естетичні    ідеали   людини   у   мистецтві  різних  культурних     епох від античності до сьогодення;

-       значення тілесної культури у формуванні гармонічної цілісності людини.

 

Вихованці (учні, слухачі) мають вміти:

-       моделювати оригінальні складні форми на основі базового лекала;

-       виготовляти вироби із традиційних та сучасних матеріалів;

-       проектувати та виготовляти костюм в обраному стилі;

-       демонструвати складний художній образ у характерному дефіле.

 

Вихованці (учні, слухачі) мають набути досвід:

-       колективного виготовлення складного тематичного костюму;

-       відображення історичних джерел у художньому образі;

-       створення перфомансів на обрану тему.

 

ОРІЄНТОВАНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛІВ

 

Найменування та матеріали

Кількість

1.

Шафи для збереження матеріалів та дитячих робіт

4 шт.

2.

Столи та стільці

10/20 шт.

3.

Ілюстраційні посібники

1 комплект

4.

Таблиці з історії моди

1 комплект

5.

Картон, папір (білий та кольоровий)

15 наборів

6.

Олівці, пензлі, гумки

15 наборів

7.

Фарби: гуаш;      акварель;   анілінові; акрилові

різних кольорів.

15 наборів

8.

Фломастери

15 наборів

9.

Туш

10 шт.

10.

Ножиці

15 шт.

11.

Клей ПВА (250 мл)

15 шт.

12.

Заготовлена природна сировина

 

13.

Нитки, шнури , мотузки.

50 м

14.

Бісер, намистини, кріплення та аксесуари.

15 наборів

15.

Голки для вишивання та нанизування.

15 наборів


16.

Тканини для вишивки

10 м

17.

Тканини для колажів

10 наборів

18.

Манекени

4 шт

19.

Косметичний набір для макіяжу

15 наборів

20.

Дзеркало

5

21.

Хайлайтер

2

22.

Персональний комп’ютер

За потребою

23.

Екран для демонстрації

1

24.

DVD-плеєр

За потребою

25.

Мультимедійний проектор

1

26.

Мультимедійна дошка

1

27.

USB флеш-накопичувач

За потребою

 

ЛІТЕРАТУРА

1.  Джексон, Шейла. Костюм для сцены [Текст] = Costumes for the Stage : пособие по изготовлению театрального костюма / Ш. Джексон ; пер. М. В. Балашова. - Москва : Искусство, 1984. - 143 с. : ил

2.     Ермилова В.В. Моделирование и художественное оформление одежды [Текст]/ В.В. Ермилова, Д.Ю. ЕрмиловаМ.: Мастерство, 2000. 184 с.: ил.

3.  Журнал «Великие художники», номера: №2, №14, №24, №50, №63, №83. – Киев. – 2003. – 32 с.

4.  Інкіжинова В. Павлова С. Композиція костюму. – Улан-Уде. – 2007. – 65 с.

5.  Кібалова, Л. Ілюстрована енциклопедія моди [Текст]/Л. Кібалова, О. Гербенова, М. Ламарова - Прага: Артія, 1987. - 608 с.

6.  Лин Жак. Техника кроя. Пер. с франц. Клепцова А.Д. и Клепцовой З.И. — 5-е изд. — Ижевск: Удмуртия, 1991. — 96 с.: ил. — ISBN 5-7659-0405-Х.

7.  Пармон Ф. Композиция костюма: Учебник для вузов. - М.: Легпромбытиздат, 1997 - 318 с., ил. - 15ВМ 5-7088-0724-5.

8.  Рачіцкая, Є.І. Моделювання та художнє оформлення одягу. [Текст]: навчальний посібник/Є.І. Рачіцкая, В.І. Сидоренко. - Ростов н/Д: Фенікс, 2002. - 608с.

9.  Сафіна, Л.А. Дизайн костюма. [Текст]: навчальний посібник/Л.А. Сафіна, Л.М. Тухбатулліна, В.В. Хаматова. - Ростов н/Д: Фенікс, 2006. - 390С.

10.    Сидоренко, В.І. Історія стилів в мистецтві і костюмі [Текст]: навчальний посібник/В.І. Сидоренко - Ростов н/Д: Фенікс, 2004. - 480 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар